Monday, April 27, 2009

Hamster - Tikus yang comel

Hamster adalah tikus kecil yang comel. Ala-ala kucing kalau saiznya besar. Gelagat dan keletahnya mampu menghilangkan stress. Penjagaannya pun senang.

Apa yang perlu hanya sebuah sangkar 4 segi (difahamkan kalau yang bulat boleh buat hamster ni konfuis) dengan jeriji (Beli aje di mana-mana petshop - tapi kalau di jalan pasar murahlah sikit - sangkar yang sederhana besar tu dalam RM40-00 siap dengan rumah, buaian, bekas air dan bekas makan. Makanan dan abuk papan kena beli asing. Belilah sangkar yang sederhana besar tu, kalau kecil kesian pulak macam duduk apartment pulak (cramp);

Saya membelanya kira-kira setahun yang lalu dan kini mempunyai lebihkurang 50 ekor - dengan senyuman melirit, saya mengakui diri saya sebagai penternak yang berjaya!! heh..heh..heh........

Memandangkan bilangan penduduk bertambah, maka penempatan telah menjadi padat, maka ingin saya mengwar-warkannya kepada sesiapa yang teringin nak membela hamster untuk mengambil angkat hamster saya.

Saya tidak menjual kepada Pet shop sebab binantang yang ade disana kurang kasihsayangnya. Jadi sesiapa yang berhajat bolehlah e-mail saya di rahamah@gmail.com. Kita berunding.

Jangan risau tak perlu isi form.....:)

No comments:

Post a Comment